søndag 1. juli 2012

Ungdom


Enten er det jeg som begynner å bli gammel eller så er det mine to barnebarn som begynner å bli voksne, tenkte jeg da jeg oppdaget at det snart var midnatt og tid for å køye, lett gåen etter en aktiv gårdag ute. Kunne tenkt meg litt av deres tilsynelatende ustoppelige energi.
Morgen og formiddagen brukte jeg til seiling og på tidlig ettermiddag dukket eldste barnebarnet opp med bilen sin for å vaske, polere og stelle den utfor garasjen. Vi hadde en fin tid sammen og bilen skinte til slutt om kapp med sola. Og jeg syntes det var kjekt å kunne pusse bil sammen med ham og bidra med polish og pussemaskin for å lette arbeidet.
Ut på kvelden ringte yngste barnebarnet og lurte på om vi kunne ta en trimtur på Vikerheia. I det gode været ble sommerkvelden en naturopplevelse i tillegg til at jeg fikk kjørt meg skikkelig oppover fjellet. Må bare innrømme at jeg jobbet hardt for å holde følge med tenåringen.
Så er det nok noe i det, at man ikke er eldre enn man føler seg…?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar