mandag 30. juli 2012

Sløving


Er på hytta nå, etter ei langhelg med sjø og båtliv, litt fjell- og turgåing, og for ikke å snakke om fisking; det ble ferskfisk både til Pujan, svigermor og oss, og skinn- og beinfrie torskefileter til min datter. Hun liker fisken best slik, tror jeg. Været har vært skiftende, fra regn og yr og vind til solskinn og varme ettermiddager og kvelder, slik vi husker dem fra gammeldagan.
Synes godstolen foran panoramavinduene er beste stedet for meg på hytta. Med en kopp kaffe og et par kjeks, i alle fall når jeg ikke skal gjøre noe arbeid. Dro egentlig hit for å olje terrassen i dag, men lett yr i lufta gjør at jeg utsetter jobbinga til neste gang. Det har ikke sånn hast.
Kua på bildet sto i veikanten og kikket på meg da jeg kom kjørende hit. Så nesten ut som om hun likte at det var folk i nærheten. Det er forresten umulig å vite hvordan kreaturene tenker…

2 kommentarer: