lørdag 28. juli 2012

Fjellfrua


Det er morgen og oppholdsvær, temperaturen stiger og det ser ut til å bli solskinn utpå dagen. Frokost og nettavislesingen er unnagjort. Pujan har vært og fått sin frokost og går runden sin nå, må holde reviret sitt og samtidig få seg litt sårt tiltrengt mosjon. Ferskfisken vi kokte til ham etter at vi kom hjem fra fisketur i går kveld, et barnebarn og jeg, ser ut til å gjøre ham døsig og avhengig av godstolen.
Jeg stikker en tur til fjells straks, kan trenge litt mosjon jeg også. Så er jeg hjemme igjen tidlig nok til andre gjøremål og eventuell selskapelighet. Bildet i dag er av Bergfrua, eller Fjelldronningen, som noen kaller planten som ble kåret til Norges nasjonalblomst på en internasjonal botanisk kongress i Amsterdam i 1935.

Den er nokså vanlig her. Kanskje ser jeg den i dag og...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar