tirsdag 1. mars 2011

Helgeaktivitet

Helga ble fin den, med aktivitet stort sett hele tiden; lørdagen var det seiling med RS Fevajollene på Gårdsøya. Selv var jeg landsupporter. I mangel av tørrdrakt hadde jeg ingenting å gjøre ute på sjøen i den sterke sø’vestkulingen. Et par kullseilinger ble det for seilerne, men det var påregnet og ingen overraskelse. Adrenalinkicket var større enn frykten, tenker jeg. Og for oss på land, var det god underholdning. Men suget etter å seile selv var sterkt der og da, det må jeg innrømme.

Søndagen var jeg supporter på fotballcup som yngste barnebarnet deltok på i Idrettshallen. Foruten spenningen med spillet og en god prat med andre publikummere, var det pølser og snop å få kjøpt på kjøkkenet. Og de hadde god omsetning. Nå har jeg aldri vært noen stor fotballspiller selv, rette betegnelsen er vel elendig, noe jeg unnskylder meg med kommer fra synet og ikke fra hodet...

Pujan fikk regjere sofaen alene denne helga, noe han sikkert trivdes godt med. Det var nok for fruen å ha én latsabb å stri med i helga, og jeg fant ingen grunn til å klage på kjedsommelighet, dessverre?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar