torsdag 24. mars 2011

Gammel mann

Det kom en gammel mann bort til meg i dag mens jeg handlet på Mega og hilste på meg. Lettere overrasket og litt forvirret nikket jeg tilbake mens jeg prøvde å finne fram til hvem han kunne være. Han så nok at jeg strevde, for han gliste og sa det var lenge siden vi kamperte i hærens brungrønne uniform i Trøndelag. Etter litt prat husket jeg ham, vi var i samme tropp og hadde bodd i samme brakke gjennom hele rekruttskolen. Han bodde ute i distriktet her nå, men var ofte i Brønnøysund i forskjellige ærender. Vi fikk mimret om gamle dager og hadde en snill stund.

Jeg må innrømme at jeg syntes alderen hadde satt sitt preg på ham, på utseendet. Han var blitt gammel. Samtidig falt det meg ikke inn der og da i alle fall, at han kanskje syntes det samme om meg…
Derfor blir bildet av meg et fra rekruttskolen, mens jeg var mange kilo yngre og brilleløs. Plasseringen av meg ved siden av bjørka er helt tilfeldig og uten assosiasjon til kongebjørka i Molde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar