mandag 30. september 2019

Hjelp

Jeg traff min gamle seilervenn her på fredagen. På hvilebenken utfor apoteket på Mega. Hvor han hadde handlet medisin for neste kvartal. Seilbåten hadde han ennå, i marinaen. Helsa tilsa ikke seiling lenger. Men ellers gikk det bra kunne han fortelle meg. Etter hvert gikk vi litt tom for nyheter og jeg kommenterte den velfylte medisinposen hans. -Snålt, sa han og hostet litt, denne miksen av all medisinen gjør at jeg drømmer så virkelighetsnært. -Om natta?, spurte jeg for å ta brodden av innrømmelsen hans. -Ja, ja, naturligvis, forrige natta drømte jeg at jeg var på konsert i kirka, med både Kor i øyan og Kor i landvind.. Snåle saker, egentlig. Jeg mener, da presten opplyste at neste innslag var Hjelp med de engelskmennene som for tiden besøkte Brønnøysund, våknet jeg, dessverre!

Eller, heldigvis...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar