torsdag 26. september 2019

Bææ da

I dag er det fårikålens dag, men jeg skal spise hjemmelagde fiskekaker med alt tilbehør. Nydelig mat det også, når mine spede hint om fårikål ikke vant gehør hos husets ubestridte sjefskokk som ikke så for seg timer med matlaging på en vanlig torsdag. Og makta rår, som kjent. Og fiskekakene får meg til å minnes MDG-politikeren i hovedstaden som før valget mente fiskeriene også kunne legges ned, det var jo nok fisk å kjøpe i butikkene! Jeg er helt enig med tidligere Oslo-RV'er Finstad som i 1983 hadde den legendariske kommentaren i nrk om at «sauer er ålreite dyr». Jeg er glad i dem og spiser dem gjerne. Fjern som jeg er fra å sympatisere med urbane vegetarianere som tross sin overbevisning likevel spiser dyreprodukter og melkeprodukter, pluss egg og honning. 

Hvor stusselig hadde ikke helgene vært uten saftige kjøttmiddager!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar