torsdag 1. august 2019

Rødmen

Nei nei, en hver likhet med Theodors troll er utilsiktet, og Peter og Jørgens fortelling om "Gullfuglen" har slett ikke spøkt i underbevisstheten min utover dagen. Forresten, om noen skulle ha skutt gullfuglen og satt seg på den grønne gren, må det jo være nettopp politikerne våre. Nå sies det at eventyr og gamle fortellinger alltid oppleves i svart/hvitt. Men ettersom jeg nok synes at dagens Ap-elite er fargeløs og bortkommen og innblandingen deres i årets kommunestyre- og fylkestingsvalg utidig, unner jeg dem litt farge i fjeset ettersom skamrødmen uteblir. Og stemmene etter valgnatta bestemmer og vil vise hvem hvermansen har heiet fram. Som jeg pleier spøke med når jeg lar fruen få siste ordet; makta rår! 

Men husfreden består...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar