onsdag 17. oktober 2018

Gaptrosten

I min oppvekst ble man kalt gap'trost om man var storforlangende og hele tiden gapte og skrek etter mer. Nå synes jeg vår overbetalte rådmann nærmer seg å fortjene beskrivelsen når han vil trosse regjeringens anmodning om å senke eiendomsskatten og heller vil øke den. Selv bor han i Oslo, vi betaler reisene hans dit i helgene og gir ham betalt fri én dag i uka til reisen, og kommunen er dypt inne som kunde i hans private dataforretninger; "Meg er gitt all makt i himmel og på jord.".. Så retter jeg nok baker for smed igjen, som lar våre lokalpolitikere slippe unna raljeringen min, usynlige som de er etter å ha delegert alt ubehag og ansvar til administrasjonen dvs rådmannen.

For selv å gå fri og fortsette sin tornerosesøvn...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar