fredag 6. oktober 2017

Kroken

Det går den veien høna sparker, sa min bestemor titt med et glimt i øyet når jeg i tidlig barndom klaget til henne over ditt og datt. Som jeg ofte gjorde når ingen andre ville høre på meg og det som ikke var helt etter min nese. Så synes jeg nok at det blir litt paradoksalt å se at det kuttes prestestillinger i Nordland på grunn av pengemangel. Selv om det neppe er myndighetenes snikislamisering eller svar på våre røde biskopers kritikk av regjeringen som er bakgrunnen. 
Men færre gudstjenester og mindre aktivitet for de gjenværende prestene blir resultatet. Mens stadig nye moskéer dukker opp i by og bygd som sopp etter regn. Med alo av bønnerop utafor i en eim av fremmede dufter. 

Uff ja, våre myndigheter er adskillig kjipere enn kjolegutta der nede i østen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar