fredag 5. juni 2015

På tigger'n



«(Dagbladet 04.06.15): -Dette er mitt første offisielle besøk til Norge noensinne. Det har jeg gledet meg veldig til. Jeg føler meg veldig hjemme i dette landet, og jeg føler meg som en norgesvenn, sa en blid NATO-sjef Jens Stoltenberg da han ankom Bodø hovedflystasjon i ettermiddag». Han mente nok bare å være slagferdig, denne ekte Bilderbergeren, men han er ingen Jagland, så replikken hans går vel inn i historien som rent munnsvær. Jensemann er her for å tigge mer penger til Nato. De han som statsminister ikke så seg tjent med å bevilge. At truslene fra øst er flere og alvorligere nå enn i hans statsministertid, er heller ikke uventet å få høre. Fra ham, som gjennom sine natotaler har skjerpet risikobildet for Norge så vel som Europa.

Om han ikke skjønner det selv…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar