lørdag 18. oktober 2014

Ungbukken



Må bare raljere aldri så lite med dagen i dag etter som jeg fyller år og humøret svinger mellom lett vemod over alderen og glede over at enda en runde er passert i livsløpet uten større besvær. Og fordi jeg kjenner meg sulten på nye dager og hendelser. Selv om jeg så desidert ikke er en fremadstormende og ambisiøs ungbukk lenger. Et blikk i speilet avsanner fort den ideen, om den skulle forville seg inn i hodet et ubevoktet øyeblikk.

Som så mange andre snåle innfall…

2 kommentarer:

  1. Tillykke med bursdag, med eller uten speil. En skal ikke skue hunden på hårene.. Ved fylte 30 er ifølge psykiatrien ens personlighet som støpt i gips, d.v.s. uforanderlig. Det resterende, livsvisdom/erfaringer er frynsegoder.

    SvarSlett
  2. Takk for oppmerksomheten :-) Alltid hyggelig å bli husket på. Og så håper jeg på mange frynsegoder resten av tida...

    SvarSlett