lørdag 4. oktober 2014

Langermet



Nå trodde jeg ikke at politifolk er kunstnerisk anlagt. De skal være pragmatiske. Det strider liksom umiddelbart mot min logikk at de har annet å bestille enn å holde orden og oppklare forbrytelser. I alle fall prøve på det i stedet for å digge kunstens mer visuelle uttrykk. Så da jeg oppdaget denne skulpturen utfor politihuset i Florø, tenkte jeg at: Jøss, «lovens lange arm» i en noe stilisert form. Og ikke akkurat i politiets farger heller.

Kanskje har man godt av å komme seg litt ut, av og til…?

3 kommentarer:

  1. Denne ukjente kunstneren imponerte meg, stort. Dobbelbetydning; både politiet og deres nære bekjente som de hanker de inn; langarmete

    SvarSlett
  2. :- ) Hadde stor glede av, som dere skjønner; av kunst og skulpturer jeg fikk sett på de stedene vi var innom på seilturen fra Oslo til Brønnøysund. Selv om det bare var noen kveldstimer før mørket og jon blund tok oss til neste dags seiling videre..

    SvarSlett
  3. Kunstner: Mikkel Wettre. Skulptur; The Goblin’s Raincoat, 2010. se http://www.koro.no/no/prosjekter/kunstordninger/innkjopsordningen/kataloger/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2028; for mer informasjon

    SvarSlett