onsdag 29. august 2012

Morgenfugl


Det er nok ingen tilfeldighet at gamle menn er tidlig våkne og oppe. Naturen er viselig innrettet slik. Det gir meg rikelig med tid utover morgen og formiddag, til å gjøre ting jeg ellers ikke ville fått gjort før resten av huset våkner til liv og krever oppmerksomhet. Og Pujan har fått maten sin og ligger i dyp søvn på sofaen ved siden av meg. Tid til å lese eller fordype meg i tema jeg er opptatt av. Eller planlegge dagen, i beste fall; for noen dager framover.
Fysisk arbeid ser jeg på som trim og trening, tror jeg, selv om magemuskler og armer ennå verker etter at jeg oljet hytteterrassen på 100 m2 forleden dag. Sånn pine var jeg ikke belemret med før, da jeg var yngre for to år siden. Hvordan vil jeg kjenne det når jeg har fått beiset ferdig de to husveggene som venter på tur?
Det fine med det er kanskje at jeg slokner tidlig om kvelden, i god tid før midnatt…(Bildet viser stuebordet en morgen).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar