søndag 26. august 2012

Himmelblå seilglede


Det var slett ikke tilsiktet, det bare skjedde. Etter en tur på hytta tidlig i går formiddag i godværet, kom jeg i kontakt med noen seilervenner i byen og før jeg visste ordet av det var vi under seil til Ylvingen, i to båter. En ketchrigget Viksund Goldfish kombibåt og en Maxi 77. Det var lite vind etter min smak, men vi fikk prøvd ut et nytt Mizzen Staysail (mesan stagseil) og hadde en stund 4 seil på combibåten. Uten at farten var overveldende i rådende seilvind.
Men så var det desto bedre med en god porsjon fiskesuppe på Himmelblåkafeen på Ylvingen. Med brød og smør til. Og selvfølgelig en Cola, -jeg bare må ha den. Kom på der at jeg kanskje burde si fra til fruen hvor jeg var, etter å ha vært borte en 7 -8 timer. Lett å glemme sånt i all seilgleden. Heldigvis, for meg, er hun vant med forglemmelsene og tilgir lett…
Det ble kvelden før vi var tilbake i Brønnøysund igjen, denne gangen også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar