mandag 27. juni 2011

Uttrykk

Fra jeg var liten har jeg undret meg over folks trang til å uttrykke seg. Hvem har ikke sett åndfulle sitater på offentlige toaletter, eller graffiti på husvegger og murer på steder der folk ferdes. Mer eller mindre helhjertet har jeg forsøkt å lese om og forstå tanken bak uttrykkene.

Så langt gikk jeg at jeg polemiserte i lokalavisa med gruppen bak en plate med vers satt opp på stien opp til torghatthullet. Jeg fikk pepper av dem og ble ikke stort klokere av svarene, som var mer postulat enn klargjøring og bevisførsel. Doveggskunsten har ofte en viss humor man kan korte tiden med under slike besøk. Om ikke godt for annet, har tankene vært opptatt med noe; om enn ufornuftig og lite innbringende kan man si. Bildene viser en husvegg på Hareid og verseplata ved torghattstien.

Da er det vel ikke bedre å vente enn at jeg selv uttrykker meg gjennom ord og helst bilder på hjemmeside, Facebook og blogg.…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar