mandag 13. juni 2011

Prioritering

Hadde ikke trodd at jeg som pensjonist skulle komme i sånn tidsnød at jeg måtte si fra meg aktiviteter. Men slik ble det altså i år. Tilbudene om å være med på seilbåter som skal hentes til Norge, Brønnøysund eller andre steder, har faktisk haglet inn. Nå er jeg skrudd sammen slik at jeg, når jeg først tar på meg et oppdrag, vil at det utføres ordentlig, og etter avtale og tidsrom. Så ettersom jeg deltar i egen hyttebygging nå, blir dét første prioritering i år; resten må enten utsettes eller droppes.

Og jeg lever godt uten turene. Tidligere års seilturer, med fjorårets seilas med ”Tresbelle” fra Gøteborg til Brønnøysund som høydepunkt, ligger på billedbrikker og i hodet som opplevelser og kan hentes fram om seilsuget blir for stort. ”Sunwind” ligger i marinaen og er klar for kvelds- og weekendseilaser, alene eller sammen med andre. (Bildet er fra Lysekil i Sverige seint på kvelden før vi seilte over Skagerak til Kristiansand. Vi bunkret mat og drivstoff der før overfarten).
Hyttebyggingen har så klart førsteprioritet i år, noe annet ville dumt…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar