tirsdag 21. juni 2011

Torghatten rundt

Området rundt Torghatten har alltid vært mye brukt av lokalbefolkningen til utflukter, padling, bading, turgåing, sykling, til besøk oppe i torghatthullet eller å gå gjennom det og ned på andre siden. I helga syklet jeg og et av barnebarna rundt Torghatten både lørdag og søndag i godværet. Turen er på 7 km, på god sykkelveg. En nydelig trimtur før middagen. (Vikingenes boplasser i området der har jeg kommentert og lagt ut bilde på i et tidligere blogginnlegg).

Det hender, spesielt om våren, når jeg går eller sykler rundt Torghatten, at jeg ser opp mot stedet og husker flyulykken og omstendighetene rundt den. Men helst vil jeg forbinde Torghatten med det som er hyggelig, så langt det går an..
Bildet viser en skoleklasse på sykkeltur over brua og ut til Torghatten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar