tirsdag 12. mars 2019

Fritt fall

Uff ja, jeg har faktisk vært leder for Brønnøy Venstre i flere år. Og hatt kommunale verv for partiet. Og jeg husker ennå min fars oppgitte og eneste politiske meningsutveksling vi hadde under oppveksten min; da han oppdaget at jeg sympatiserte med Venstre og ikke hans kjære Arbeiderparti, partiet som hadde bygd opp landet igjen etter krigen, som han sa. Vel var det forskjell på lokalpolitikk da og den eliten i hovedstaden nå bedriver, men når organisasjonen rakner og partitoppene kun jobber for seg selv og ikke bygger politikk, er avskjedsstunden kommet. For min del for ca 35 år siden! Til en sorgløs tilværelse som partiløs. Og uproblematiske valg av det partiet som står mitt hjerte nærmest ved valgene til en hver tid. Og det vil aldri bli verken Venstre eller AP, for å si det sånn.

På egoister i fritt fall...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar