tirsdag 27. januar 2015

Vise menn



Så må jeg vel fortsatt tro på fortellingen om de tre vise menn fra østerlandene som kom med gaver og hyllest. Selv om jeg har problemer med å se at de ter seg likedan i dag og bringer med seg glede og rikdom der «dei mulla om enda fleire gode og krek(ar) seg inn i alle krikar og krokar av landet»; dette fargerike fellesskapet vi omfavner så raust og legger oss flate for. Så har vel også Nasse Nøff og de Tre Små Grisene snart utspilt sin rolle og må bort, som julemarsipangrisene i England, de er jo svin og det liker ikke gjestene våre. Vi får bøye av igjen og berge husfreden!

Vi godfjotter av vikingeblod…

8 kommentarer:

  1. Mulig jeg har nevnt flg, tidligere: Ved barneavd. på sykehus i Kr.sand henger d tegninger av "våre" hus-og-skogsdyr. Naiv og søt tegning av gris ble/måtte fjernes da enkelte k r e k fant det støtende. Vi spiser jo legemet til Jesus i form av flatbrød. En annen etterhvert så påtrengende skapning kan jo æres ved å bli spist formet av marsipan, så fortvil ikke. Hilsen N.NØFFsom fortsatt er høyst oppegående.

    SvarSlett
  2. Nei, du sier noe der. Og julemarsipanen er jo også formet som sigarer, brød og nisser med topplue på; godt nedfor ørene. Jeg får være tilfreds med det og at NN fortsatt er oppegående ;-)!

    SvarSlett
  3. Jatta Hans, går så bra så, med vikingblod i årene og IS i magen. Ellers, det tok tid, lang tid, men pr. idag er nissen endelig iferd med å lette på lua....tror, og håper jeg.

    SvarSlett
  4. He he, kanskje var lua nødvendig; -for å samle og holde tankene på plass, litt slagferdig sagt...

    SvarSlett
  5. Lette på lua, for å slippe løs og gjøre tanker til ord; si at NOK-E-NOK, litt mindre slagferdig sagt.

    SvarSlett
  6. ;-) Du la nok merke til at jeg skrev "var lua..."

    SvarSlett
  7. HKK da!!! du kjenner jo til Nasse Nøff's handicap, tenker klart, formulerer uklart. VAR, jada...fortid....

    SvarSlett
  8. Au da, jeg falt for fristelsen til å erte litt (se smilefjeset). Skal skjerpe meg...

    SvarSlett