onsdag 28. januar 2015

Dekket bord



Glatt må jeg innrømme at jeg ikke er kommet lenger enn at det første jeg tenker på når jeg ser vilt eller fugl, er hvordan de ville smakt som søndagsmiddag på et pent dekket bord. Med imponerte gourmeter rundt bordet. Så også med rådyret jeg traff på hjemturen fra hytta i går. I fantasien smakte rådyrsteken med pure av søtpotet og sjampinjong stekt i hvitløk, med råstekte grønnsaker og viltsaus til, aldeles nydelig. Men vel vitende om at mine evner som kokk er definitivt fraværende, gjorde stemningen resten av turen litt trykket, liksom; sånn for meg selv.

Det er hardt å være nissemann…

2 kommentarer:

  1. Noen trøstens ord; forventning og fantasi er ofte bedre enn realitet. I fantasien spiste du et nydelig måltid, mens realitet kanskje hadde vært seigt kjøtt, brente grønnsaker, sur saus og klumpete pure etterfulgt av overveldende skuffelse.....

    SvarSlett
  2. Takk takk, så får jeg leve videre med et rådyrblikk og fantasien om alle godsakene -jeg gikk glipp av...om jeg skulle stelt i stand noe selv. Ha en fin dag videre :-)

    SvarSlett