fredag 30. januar 2015

Qué será será



«Hvad om Bankerne lærte litt av Postvæsenet – Jeg vet ikke nogen lettere og lykkeligere Maate at faa Penger paa end gjennom Postvæsenet». Sa Knut Hamsun som sikkert var en like eminent postmann som forfatter med en Nobelpris i lommen. For postmann var han også, både i Norge og i USA. Så kunne jeg si mye om Posten, som ikke er noe «væsen» lenger, men en integrert del av nærbutikken min. Og om banken, som jeg selv bestyrer hjemme fra pc’n. Uten lønn. Pengene? De har jeg, og har jeg ikke; ettersom de bare finnes elektroniske på kortet, mobilen og i nettbanken. Den gode følelsen av rikdom gjennom tyngden av lommeboka i baklommen, den er borte. Den også.

Og likevel, venter jeg opprømt og spent på neste framskritt….

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar