fredag 2. november 2012

When the girl..


Det er vel helst slike tanker jeg kunne finne på å tenke først på 60-tallet under lekselesing konstant forstyrret av medeleven på nabohybelen som spilte Cliff Richard på sin Radionette transistorradio med platespiller i, på gule EP’er.
Jeg mener, la tankene fly litt lett omkring i stedet for å konsentrere meg om matte, tysk eller annet mer handfast stoff som måtte terpes før neste skoledag, om jeg ville henge med. Ettersom jeg ikke hadde egen radio å uroe ettermiddag og kveldene med.
Tanken trenger ikke vinger lenger. Alt ligger i brystlommen nå, på smarttelefon med internettilgang. Men jeg sitter igjen med valgets kval og strir med ubesluttsomheten. Hvilken underholdning skal jeg velge? Musikk, film, radio, eller sosiale media, -you name it!
Sannelig var det lettere den gang, da andre gjorde valget, i alle fall…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar