tirsdag 16. oktober 2012

Rundt grøten


Det hender ofte at jeg får fruen til å koke grøt til meg. Ikke fordi jeg ikke har annet å spise, men rett og slett fordi jeg synes det er godt med grøt. Og da helst havregrynsgrøt med melk og sukker på. Og kanskje litt syltetøy også for å toppe smaken. "Und ich gehe nicht wie eine Katze um den heissen Brei!" Har knapt nok tid til å vente til grøten kjølner så pass at den er spisbar før jeg hiver meg over den…
Risengrynsgrøt går også an, om det lages så mye av den at jeg kan få riskrem med bringebærsaus av restene neste dag.
Sånt kan jeg fantasere om mens jeg beiser de siste mønebordene på hytta. Alt for seint selvfølgelig å beise nå, men jeg hadde ikke annet fornuftig å ta meg til akkurat i dag.
Og så er det vel bedre seint enn aldri?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar