søndag 17. august 2014

Søndagsprat



«Øksen ligger allerede ved roten av trærne; derfor blir hvert tre som ikke bærer god frukt, hugget ned og kastet på ilden». Æsj, nei. Det er sikkert ikke meningen at vi skal tolke eller legge symbolikk i alt som står i storboka. Da er jeg redd ekstremisten ikke er særlig langt unna. Og det er mange nok av dem allerede der ute, antar jeg. Så hvorfor ikke bruke litt mer moderne utstyr; den som graver en grav… 

Det ligger noe mer valgfrihet der, liksom…. ;-)

4 kommentarer:

  1. Du er over snittet underfundig og kan i likhet med storboka tolkes etter vær, vind og for-godt-befinnende....er dessverre "de andre" som havner i grava, enn så lenge....var d d du mente?...henviste til.....med ekstrem......og grava. Bare MÅ spørre, forde denne har jeg grublet meg grønn over, uten å være sikker på om den ble forstått korrekt

    SvarSlett
  2. Spenningen ligger vel i tolkningen og ettersom vi har ulik erfaring, kan resultatet bli ulikt. Så kan gjerne graveren falle i egen grav, om får jeg et pusterom en stund til. Og jeg har aldri vært særlig glad i varme...

    SvarSlett
  3. Skulle jeg havne i debatt/ordkrig med deg registrer jeg utfallet er gitt på forhånd med din imponerende formuleringsevne samt teksten I'm the boss (i debatt) som en mulig undercover karakteristikk av deg selv? I mellomtiden svever jeg trygt under anonymitetens vinger, enn så lenge. Forde I'm the Nasse Nøff

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha ha jeg kommer nok til kort i flere sammenhenger, så ikke fortvil. Det er PJ'n som er the boss; uomtvistelig, her i huset. Jeg prøver bare å late som, -som tredjemann ;-). Nasse Nøff er bestevenn med Ole Brumm (Ja takk, begge deler..nesten som en Vektmann) og sterk når det gjelder, størrelsen til tross. To "Likes" til ham og taoismen...

      Slett