lørdag 15. juni 2013

Vedarbeid


Da er en del av vinterveden kjørt hjem fra Velfjorden og stablet til videre tørk, kutting og klyving før lagring i skjulet. Beste kvalitetsved av bjørk; selv om bjørk først kommer på åttendeplass når det gjelder kWh pr fm3.

For meg betyr det lite, bare den brenner og gir varme. Den velsigna gode vedvarmen på kalde vinterdager.

Dager da Pujan ligger supertett foran ovnen, mens jeg opptar sofaen; i vannrett positur med musikk på øret. Og nyter fruktene av god planlegging…

2 kommentarer:

  1. Nå høres det ut som om du lengter tilbake til ovnskroken og snøfokk om nøva:-)

    SvarSlett
  2. Hei og takk for sist. Ja, når det bli over 20 +grader i vekesvis, så blir det litt mye for meg, dessverre. Trives best rundt 15-18, da slipper jeg å kvitte meg med for mye klær og det holder med en box cola per dag :-)
    Ha ei fin helg.

    SvarSlett