lørdag 18. mai 2013

Merkevare



Nå har jeg vel lenge sett det komme, at Norge blir for liten arena for ambisiøse, norske politikere med tilgang til oljeformuen. At Jensemann brukte grunnlovsdagen til å vise seg fram i Stockholm og Helsingfors, var ingen overraskelse; heller nærmest forventet. Systematisk skal merkevaren Jens bygges opp. Verden venter visst på ham.

Så får vi pensjonister sitte og være sure og se i avisene at i årets lønnsoppgjør fortsatte underreguleringen av pensjonene våre. Mens Jensemann får både lønnsøkning og millionbonus. Jeg kan forstå at ungdom velger politikk som levevei…

2 kommentarer:

  1. EKTE VARE; sannhet. Mele sin egen kake, er fortsatt aktuell. Kjempemye visdom i ORDTAK.
    Din refleksjon kom som julaften på meg, etter nettopp lest GI MEG DE BRENNENDE HJERTER.(Hvem brenner hjertene for, jo, ifølge forfatteren higen etter ære. Proppa med selvskryt..)
    De er IKKE til for oss. Men for å mele sin egen kake: Berømmelse, makt, ÆRE og (egeninntekt)PENGER. På bekostning av ???

    MVHm..

    SvarSlett
  2. Hei og takk for kommentar. Den ga meg noe å gå og tenke på videre utover dagen.
    Ha en fin dag du også.
    Mvh Hans K

    SvarSlett