torsdag 13. september 2012

I hagen


Gjorde meg en tur ned i hagen i går ettermiddag, mens det ennå var sol og god varme i lufta. Seinere kom regnet igjen, og sø’vesten! Jeg gikk og spiste rett fra bærtrærne; stikkelsbær, solbær og et og annet bringebær eller rips som fruen ennå ikke hadde rukket å plukke. Det er kos å tusle rundt og nyte smaken, tenker jeg, sett bort fra at høsten nå begynner å sette sitt preg på hagen.
Men alt har en bakside. Det erfarte jeg da jeg kom inn og fant sofaen igjen, til en aldri så liten middagshvil. En flått kom krypende oppover armen og en annen, mindre en, virret rundt på handbaken. Kan ikke skjønne hvilken misjon disse ekle krypene har her i verden…
I et øyeblikk så jeg fram til vinteren, den er flåttløs, i alle fall!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar