søndag 25. september 2011

Nyper

Jeg har fulgt med nypene i hagen den siste tiden og sett hvordan de har modnet og snart er klare til å plukkes. Men fruen har ikke vist interesse for dem i år, tross mine mange små hentydninger om at hennes nypemos, eller nypete, vil smake riktig så bra utover vinteren, -og for ikke å snakke om hvor sunt det er med nyper.

Hadde det vært litt tak i meg, hadde jeg kunnet plukke dem selv, men nå er det jo alltid så mye lettere og komfortabelt når andre gjør det. Og jeg bare kan få dem tilberedt og servert ved seinere anledninger, bortskjemt som jeg kanskje er.

Du skal se jeg må klare meg med å se på bildene jeg tok av nyperosene i sommer, og nå av nypene. Og lure på hvorfor nypene hadde morgendugg på seg, og ikke bladene…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar