onsdag 1. november 2017

Magemål

Jeg er blitt en grådig gammel kall. Som er begynt å tenke på meg selv og mine, endelig. Og ikke lenger gir jeg mitt bidrag ved de store innsamlingene, eller til tiggeforespørsler via reklame og post. For media kan fortelle meg at mesteparten av de innsamlede midlene går til høye sjefslønninger, administrasjon og at svært lite når de trengende. Til og med anerkjente Røde Kors skryter av bygg og prosjekter de aldri har oppført eller gjennomført. Og legger seg flate nå for løgnen. Organisasjonen flyter dessuten over av penger; Røde Kors Norge har faktisk 3 milliarder på bok. En gigantisk pengebinge som de selv omtaler som "vårt oljefond", mens folk sulter og lider. Nei, da gir jeg heller snop til alle Halloweengåerne som tigger på døra. 

Dé kan i det minste få vondt i magen..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar